torsdag 27 mars 2014

Första praktikdagen

Jag kommer här att följa mitt delmål till nästa arbetsgivare.
Första inlägget blir en liten sammanfattning om vad som hänt hittills.
Efter 18 månaders arbetssökande tog jag mig i kragen och sökte en utbildning. Det blev en 20 veckors kurs på Lernia i Helsingborg i försäljning, kundtjänst, reception m.m.
Vecka 13 var det dags att ge sig ut på praktik. Jag har fått det stora nöjet att få min praktik på Hässleholms Kommuns Tillväxtavdelning. Handledare är min gamle kollega Bjarne Öhrling, som jag jobbade för under Festivaldax 1993-1995. 
Jag tjuvstartade på söndagen innan genom att deltaga på ett seminarium på Kuran i Tyringe som handlade om EU och FN och deras insatser i krigshärdar. Korrespondenten Kjell-Albin Abrahamsson var en av aktörerna. 
En rolig grej var att i publiken satt min gamla teckningsfröken från grundskolan, Margit Kristiansson och jag tog mod till mig och visade upp mina alster som jag hade på bilder i min iPhone.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar